Om klubben

Føns Søsportsklub blev startet i 1995 af aktive medlemmer fra lokalområdet. Siden er klubben vokset, og har i dag medlemmer fra hele Middelfart kommune.

I 2024 er vi næsten 130 medlemmer, hvoraf over 100 har været på vandet.

Klubben prioriterer naturoplevelser, motion og fællesskab. Alt sammen i rammen af enkelthed, engagement, respekt for den enkelte, og selvfølgelig kammeratskab.

Vores beliggenhed i Gamborg Fjord betyder, at vort farvand næsten altid er sikkert. Men vi kan også tilbyde udfordringer, hvis man bevæger sig ud i Lillebælt.

Den respekt for natur og dyreliv som et naturbeskyttelsesområde som Naturpark Lillebælt kræver, har altid været klubbens udgangspunkt.

Under motoet alle kan være på vandet hele året, fik ved udgangen af november 2022 fik klubben en ny kajakbro med en ilandstigningsbøjle – den har vi fået megen ros for. Det kunne ske med hjælp fra Friluftrådet og Velux Fonden.