Om klubben

Føns Søsportsklub blev startet i 1995 af aktive medlemmer fra lokalområdet. Siden er klubben vokset, og har i dag medlemmer fra hele Middelfart kommune.

Klubben prioriterer naturoplevelser, motion og fællesskab. Alt sammen i rammen af enkelthed, engagement, respekt for den enkelte, og selvfølgelig kammeratskab.

Vores beliggenhed i Gamborg Fjord betyder, at vort farvand næsten altid er sikkert. Men vi kan også tilbyde udfordringer, hvis man bevæger sig ud i Lillebælt.

Den respekt for natur og dyreliv som et naturbeskyttelsesområde som Naturpark Lillebælt kræver, har altid været klubbens udgangspunkt.

Ved udgangen af november 2022 fik klubben en ny kajakbro – Friluftsrådet og Velux Fonden gjorde projektet muligt. Vi tror det bliver en succes.